28/12

Från och med idag är det slut med sovmorgon(ar?). Sover så bra i min säng att jag inte kommer upp förrens 11-12 på dagarna. Medans jag kan sova till max 9-tiden i sängen jag har på skolan, även om jag lagt mig när solen börjat gå upp på morgonen igen. Så inga fler lång-sovande dagar mera nu under detta lov har jag lovat mig själv!

Idag har jag absolut ingenting planerat. Och har bara en häst att rida, för första gången på en hel vecka. Är superhalt ute så går inte att rida på alla grusvägar i skogen, och på ängarna vi brukar rida i är det knaggligt och små isfläckar överallt. Så är lite jobbigt att inte kunna rida som vanligt...

Obelix har tyckt att det vart jättekul att ridas i snön, men har inte kunnat jobbat honom ordentligt och inte ridit i manege eller paddock sedan vi åkte ifrån skolan. Så åkte iväg och hopptränade med honom igår kväll och red igenom honom. Men han var riktigt mjuk i sidorna för att bara ha gått rakt fram i två veckors tid och endast blivit ställd då och då när jag ridit i skogen. Kändes som han inte hade tappat något, kondition eller styrka/uthållighet.  Och hoppningen gick jättebra!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0