April 2012

1 april - Började denna månad med att åka till Göteborg för att göra min och Brents första lokala start tillsammans. Vi startade 90cm och 1m i Avd.B,  vi rev ett i 90cm men var felfria i 1m klassen. Denna tävlingen var alltså Brents första tävling någonsin (troligtvis) och det var min första tävling på över 4 månader. Bella var även på denna tävlingen för att spana in mig och Brent, hon hade självklart kameran i högsta hugg. Så nedan ser ni ett urval utav bilderna som klickades den dagen.
  
 
9 april - Jag fortsatte att rida min kompis d-ponny ett antal gånger. Den 9 april tävlade jag honom en klass i Uddevalla för att visa upp honom för några som var intrisserade utav honom (han var till salu). Vi startade en LC och det kunde inte gått så mycket bättre för vi vann. Vi var även snabbare än både b och c-ponnyerna ;)
 
 
 12 april - dressyrtränade några gånger i månaden. Nedan ser ni film från vår andra dressyrträning som gjordes denna dag.
 
Blev en del "hag-bilder"
 
 
14 april - Hade vi en liten fotografering med mig och hästarna, dock var det ju minder seriöst kanske.. Ett urval utav bilderna ser ni nedan.
 
 
22 april - Denna dag gjorde vi vår andra riktiga tävling i Essunga. Vi startade 1m och 1,05m, i 1m utgick vi och i 1,05 fick vi 4 fel. Detta var Brents andra tävling och det var första gången som vi stötte på kombination på tävling. Kombinationen stod längstmed väggen precis vid en spegel, många hästar vägrade ut sig här. Brent hoppade A-hindret men drog förbi B-hindret, jag kom igen men stannade honom och tog ettan och utgick. Jag kände att de inte skulle gå då han försökte dra förbi hindret långt innan, så jag valde då istället att gå ut. Men i andra klassen hoppade han kombinationen när den stod på ett annat ställe, tyvärr rev vi ett hinder. Men både jag och  mamma var supernöjda ändå!
 
 22 april - Direkt efter tävlingen i Essunga åkte vi till en sadelutprovare för hon skulle ändra om vår sadel, sedan åkte vi vidare mot hästtandläkaren. Brent hade två större vargtänder i munnen som fick dras ut, men annars var han fin. Tandläkaren tyckte dock det var konstigt att Brent hade varit så snäll i ridningen som han varit, då han måste haft vargtänderna i vägen som gjort ont. Tandläkaren gillade även Brents stam väldigt mycket!
 
28 april - Min bror konfirmerade sig.
 
 
Kommentarer
Postat av: Elin

Fina bilder!:D

2012-12-29 | 18:17:57
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0