AYR8 leather look

Har bestämt mig nu för vilken modell utav hjälm jag ska köpa... Charles Owen AYR8 Leather look. Däremot kan jag inte bestämma vilken färg jag vill ha på sidorna och i mitten. Den enda färgkombinationen jag inte vill ha är svart/guld eller helsvart. Så antingen svart/silver, brun/silver eller brun/guld. Men det lutar mest åt en brun hjälm med silver i mitten.

Bestämde mig för att köpa denna modellen för att utsidan av hjälmen inte är lika känslig mot regn och solsken som de andra hjälmarna är. Så lägger hellre till ett par hundra för att den utseendemässigt ska se likadan ut efter ett par månader.
Några har undrat varför jag ska köpa en till hjälm när jag redan har två, och tyckt att det bara varit onödigt, att jag kan lägga pengar på något annat behövligt, bla bla bla. Så tänkte skriva varför jag ska köpa en ny hjälm - Min "hemma-hjälm" har börjat släppa i sömmarna från nackstycket och trepunktsfästet. Och jag vet inte om det går att fixa. Dessutom är den lite för liten för mig, så därför tyckte jag att det var bättre att köpa en ny hjälm efter jul - För egna pengar, som jag sparat sedan innan och önskat mig i julklapp.

Denna hjälmen som har släppt sömmar där bak är min John Whitaker, från Charles Owen, och den köpte jag av min kompis i somras. Så den är väl använd sedan innan och är några år.
Min andra hjälm som jag har på tävlingar är hel och fin, aldrig slagit i backen med den. Så den ska jag fortsätta ha på tävlingar, och hemma rida med min nya hjälm som jag ska köpa + använda på tävling! :)
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0