Dagens ridning

Väntade med och rida tills mamma kom hem, vill inte rida ut själv än. Eftersom det fortfarande var ljust ute när vi red fotade mamma även några bilder :D

Red ut lite längre idag och idag var det ju som sagt ljust. Han var väldigt spänd men gör ingen större affär utav det utan lunkar på. Mötte bilar men han reagerade inte alls på dem, så det var skönt. Tränade även idag på halter, han har svårt för och stå still. Han saktar ner men snurrar runt för han inte vill stå still, men de ska vi träna på. Sedan tog vi en kort trav några steg och han var jättefin de korta stegen som vi tog. 

Så blev lugn ridning idag med och de kommer det att vara denna veckan. Vi ska lära känna varandra, han ska vänja sig vid omgivningen här osv. Men de kommer nog bli bra så småningom.

Här är några bilder från idag.
Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad kul att se kort och läsa hur det går för er. Jag kommer att följa bloggen. Jätte fina bilder, jag gillar verkligen den med det vita huset i bakgrunden. Ser ut som det är i Alperna någonstans :) lycka till!

2012-02-28 | 23:02:55
URL: http://www.stallvasterbo.com
Postat av: Alexandra

SV; Nej jag hittade inget i full heller, varken i svart eller brunt... Tanken var att det tränset skulle varit i den storleken så att båda mina hästar kunde ha det men jag tror nog det blir för litet för Loma tyvärr :/ Dock fick hon ju ett remont + repnosgrimman istället :D

2012-02-29 | 08:58:40
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0