Ridit Brent för första gången

Idag red jag Brent för första gången här hemma, har inte ridit ordentligt på väldigt länge. Varit vintervilor och inte haft någon häst, så har inte blivit så mycket ridning på några månader.

Skrittade i vilket fall ut på Brent för första gången idag, dock var det kanske inte så snällt och rida första gången när det är kolsvart. Men han skötte sig fint.

Gjorde iordning honom, all utrustning som jag haft sedan innan verkade passa honom ganska bra. Sadeln låg inte heller så illa, men vi får kolla det nogrannare snart. 

Det hann som sagt bli kolsvart innan vi kom ut, så mamma gick med och höll honom i ett grimskaft medans jag red. Hon hade grimskaftet löst, vi hade det mer som ett stöd i fall om han skulle göra något. Vi skrittade ut en sväng på grusvägen, inte så långt men en liten bit. Han var lite tittig och väldigt spänd men de förstår jag när det var kolsvart och man inget ser. Men red med ett lätt och mjuk hand, stöd med bena och mycket beröm och då var inga större problem att övertala honom. Gjorde lite halter på vägen för och testa "bromsen" m.m. Det var inga större problem däremot ville han inte riktigt stå still, men de ska vi allt träna på.

Så mycket mer blev det inte idag borstade av honom & Garino och fixade sedan resten som skulle göras i stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0