Ridit och sängen kallar på mig!

Nä, nu får jag ta och ge mig. Det är ju inte så att jag mår bättre efter att jag ridit. Förvånad... Ponnyn blev riden i alla fall. Men nu måste jag ta det lugnt innan Söndag.

Skrittade fram länge, lade in ytterst lite trav och började sedan med galoppen med en gång. Efter att hon fick dra och springa hejsvejs med benen några varv och volter så slappnade hon av bra och kunde galoppera avslappnat i en lägre form med längre, svävande steg. Kunde därför hitta en bra position att sitta stilla i, och hitta det bästa greppet i de nya stövlarna.
Nu när de är helt nya så är dom en aning hala att hoppa med, så jag får nog ta och köpa sadelklister ellet något liknande?
Hoppade endast en linje fram och tillbaka med ett sockerbitshinder och ett räcke som avslutades på 1m. Taxeringen, kvickheten och viljan var bra och gott om så det räckte med dessa två hinder att ladda upp med inför helgens L:B(x2)!

Har som läxa framöver att inte ta och korta henne inne på banan. Det ska bara flyta på och jag ska rida fram på avstånd, inte backa på avstånd.
Så red fram på 3 språng istället för 4 galoppsprång förut, vilket var bättre kände jag själv när jag fick släppt spärren :)

Nu ska jag lägga mig under mitt varma täcke i min dubbelsäng, äta blåbärsglass och kolla på film ♥

Kommentarer
Postat av: Sandra

Västen är to die for, utan tvekan! :D

2012-02-29 | 22:53:11
URL: http://breakitdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0