Tretorn Falsterbo - Hysterin

Vart ska jag börja egentligen... Denna hysterin om Skara Hästsport som sålt ut hur många par Tretorn Falsterbo-stövlar som helst under de två-tre senaste veckorna. Det är helt sjukt hur galna folk vart, ringt femtioelva samtal för att komma fram till butiken och beställa ett par stövlar. Det är som att jorden hållt på att gå under och att stövlarna var en biljett till livräddning typ?!
Man läser på bloggar, facebook osv. "Ringde 20, 30, 40, 100ggr innan jag kom fram till butiken, men nu är dom äntligen beställa" (En månad tidigare - "Tretorn är sådana jäkla piss-stövlar som går sönder hela tiden. Fula är dom också".)

Men det som är det fulaste är att folk köper en, två, tre eller flera par stövlar för att sedan sälja vidare dom dyrare än inköpspriset. DET är så fult gjort. Och dessutom anger dom inte i annonsen att dom är öronmärkta. Dvs att dom inte uppfyller kraven. Ändå säljer folk dessa för tusenlappar.

Varför tror ni att Skara sålde ut dom för 999kr? Svaret finner ni här nedan -

Det verkar inte som att folk som fått hem sina stövlar läst lappen som låg i lådan. Varför skulle dom annars lägga ut annonser med skyhöga priser för ett par öronmärkta? Dom kanske inte är medvetna om detta själva, men det är lureri/bedrägeri. Inte skulle jag (till exempel) sälja min häst som har röntgenförändringar utan att säga något till köparen, men ändå begära ett pris som är orimligt och kan ge konsekvenser i framtiden. Vad är skillnaden? Ska man sälja något ska man dela med sig av sanningen, och inte undangömma fakta.

Ni som följt bloggen länge vet att jag köpte ett par Tretorn Falsterbo på Horse Show i Februari. Jag lade ut 4-tusen på dom, men jag kan inte få sålt dom för det pris dom egentligen är värda i dagsläget. För alla andra säljer sina nya stövlar från Skara för 2000-3000kr (vissa mer, någon mindre). Så jag har sänkt mina kraftigt i priset, för annars kommer ingen köpa dom. Men 2000kr, som jag säljer mina för, är INTE mycket pengar för ett par omärkta. Därför vill jag inte höra något om att jag aldrig kommer få det priset för dom.

Men för att inte sprida för mycket hat-stämning, haha, så ska jag fråga er som köpt dessa från Skara nu på senaste - Har era stövlar hållt? Hur många gånger har ni ridit med dom i sådana fall? Är jätteorolig för att dom här nya ska gå sönder inom en snart framtid. Har en känsla av att något kommer hända precis när jag sålt mina "omärkta"...

Love to Tretorn i alla fall. Tretorn in my ♥

Kommentarer
Postat av: sofia

har ridit med mina ett flertal gånger och dom har hållt:)
hoppas också innerligt att dom ska hålla!!
tyvärr så är mina liite små i foten men jag pressar!!
så jäkla snygga är dom så mina fötter får lida:)

2012-06-29 | 00:51:09
URL: http://sofiiaolsson.devote.se
Postat av: Lisa Jonsson

Jag har använt mina ett flertal gånger också och dom har hållit. Tycker dom sitter som en smäck och snygga är dom! :)

2012-06-29 | 22:17:45
URL: http://jonssonlisaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0