30-31 mars

Ursäkta mig för gårdagens dåliga uppdatering.. Jag trodde att min internet inte funkade för jag kunde inte komma in på något, men det visade sig senare att det var mitt google chrome som krånglade. Men nu har jag intstallerat om det så det funkar igen.

Igår reds Brent utav mamma en kortare sväng ute, inga krav.

Idag skulle jag rida ut på Brent och det gick bra till en början tills jag vände hemmåt.. Han skulle sticka iväg och sprang på sidan och när han inte fick som han ville backade han ner i diket. Så ett x-antal gånger hamnade vi ute på åkern bredvid vägen. Sen när han backade ner i det större diket och ut på en annan åker hoppade jag av, för att komma därifrån måste man gå på ett smalt ställe och då ville jag inte rida över..

Så jag hoppade av, men ville inte avsluta dagens ritt så här (särsklit inte dagen innan tävling). Så jag bestämmde mig för att leda honom bort till paddocken istället. Borta i paddocken gick han som en klocka, seriöst han har aldrig varit så fin i traven som han var nu mot slutet. Sedan när jag var klar (red inte så länge) skrittade jag på honom hem igen och det gick bra.

Nu står hästarna inne i stallet och Brent står med pyjamasen på samt med tre flätor i svansen. Borstade även shettisen förut, redde ut hans man och svans så nu är han supersöt igen. 

..och nu ska jag bege mig ner i källaren för att börja putsa och packa ut i hästransporten. Vi åker tidigt imorgon så allt måste vara färdigt. Ska ringa till farmor och fråga om jag kan låna hennes kamera också.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0