dagens ridning på remont träns

Medans jag var borta i helgen (fredag-söndag) passade mamma på att köpa ett remont träns. Hööks har 15% rabbat på sina träns just nu, sedan fick mamma mer rabbat genom "medlemskortet". Jag tycker inte om remont träns  då jag tycker många hästar får ett "fult" utseende. Däremot tyckte jag att Brent såg inte så dum ut faktiskt, han passar nog i allt den hästen.. Men pinsamt nog har jag inte provat remont innan just för att jag tycker många hästar inte passar i det.
 
Men idag red vi på remont tränset för första gången och med "bubbel" bettet. Brent var riktigt fin idag, men om det berodde på tränset eller inte vet jag ej. När jag hoppade gav remot tränset ingen annan känsla jämfört med vanlig nogrimma. Brent var den samma och drog upp huvudet och tutade på framför hindren. 
 
Ridningen på marken var egentligen ingen större skillnad på den heller. Men han var mer jämn och höll formen stadigt större delen utav passet. Det var mycket enklare och jobba honom i galoppen och han slängde inte upp huvudet för att protestera. 
 
Fast nu när jag tänker efter kanske det var skillnad på honom i markarbetet i alla fall. I vilket fall var galoppen riktigt bra idag, de är där vi har haft det lite svårt då han gärna vill komma undan. Han brukar slänga upp huvudet och springa iväg, men idag kunde jag jobba honom i en stadig form. Duktig var han i alla fall genom hela passet och hoppa tyckte han var kul som vanligt.
 
Hade ett räcke uppe och en bom på pytte små sockerbitar. Hoppade mest för att det var kul och det fanns inget direkt mål med hoppningen idag. Däremot var jag noga med att han inte skulle gena efter hindret, vilket han gärna gör när jag inte passar honom. 
 
Bilder från idag. Brent fastnade inte bra på någon bild idag, han ser lite borta ut på flera utav bilderna.
Kommentarer
Postat av: JONSSONL

shit va coolt att du rider hos inger throne, där brukar jag också rida ibland :D Jag har min häst 10 minuter där ifrån ♥♥

Svar: Vad kul! Mamma är barndoms kompis med Inger och jag är barndoms kompis med Sabina, har känt dem hela livet!

2012-11-01 | 22:02:44
URL: http://nattstad.se/jonssonl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0