Brent är skadad

Som ni kanske minns var Brent halt för lite mer än två veckor sedan när vi var på tävling.. Två dagar efter tävlingen åkte vi till distriktsveterinären som kollade igenom honom. Veterinären hittade inget större men han ömmade och därför beslutade vi att få en tid för att besöka en klinik (idag).
 
Detta är anledningen till varför jag bara ridit Brent lugnt det senaste veckorna. Vi har inte velat ställa av honom helt för då kanske han inte skulle visa något på kliniken. Därför har jag ridit honom lite lugnt med mest skritt, lite trav och någon enstaka galopp ibland. Dock har det varit lite svårt och få den huliganen och trava så lugnt som jag vill haha.
 
I vilket fall besökte vi en klinik idag som har kollat igenom Brent och nu är han behandlad. Detta gör att Brent kommer bli borta under en period, hur länge vet vi dock inte exakt. Han ska för tillfället bara skrittas för hand och på återbesök om 3-4 veckor. 
 
Detta är såklart supertråkigt då jag sedan vintern 2011 har jag haft lite otur med hästar om man säger så. Tex förra sommaren var ju både jag och Brent tillsammans med om två större olyckor, vilket gjorde att vi missade mycket. Men samtidigt är det är skönt och veta att Brent får den vård han behöver och att jag inte rider och gör det hela värre. Så nu håller vi tummarna för att vi är tillbaka så fort som möjligt igen! (Dock kommer vi när det väl är dags och sätta igång honom försiktigt)
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0