Duktiga små ponnysar ♥

Har varit hemma idag och sagt hejdå nu innan jag åker på praktik. Pussade på min prinsessa som jag inte träffat på över två veckor, och tog en ridtur i skogen med henne.
Min klasskompis Nathalie åkte med mig hem så en utav min systers ponnyer fick följa med på turen, och efter halva vägen bytte vi. Båda ponnysarna skötte sig super, och Kiara fick till och med arbetat lite med dressyr-Nathalie på ryggen! Hon fick också testat att hoppa henne ett par språng efter skogsturen, och Kiara lyckas alltid charma med sin positiva inställning för hinder. Så det var glada miner och mycket skratt från min knasiga dressyrtönt som tyckte det var kul med lite fart och fläkt ;)
Och jag har blivit barbacka-tönt nu när Obelix blivit barbacka-inlärd, så han fick sig ett joggade pass idag utan sadeln. Femte gången jag red honom barbacka... och han accepterar det relativt bra nu. Lite spänd blir han om man sträcker ut benen, men jag travar och galopperar utan problem. Till och med Frida vågade sig upp på han utan sadel för ett par dagar sedan, och han skötte sig bra då också med henne på ryggen! Så duktig han är lilla Obbe ♥ 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0