Dagens ridning

Nu blev klockan väldigt mycket, men kom även in sent från stallet.. Ska strax gå och lägga mig för att orka rida Brent innan jobbet imorgon..
 
Red på Brent bort till paddocken samtidigt som mamma ledde dit Ådi. Jag började rida på det tvådelade babypelhamet men bytte ganska snart till det vanliga tredelade applemouth. Han blev väldigt tung med pelhamet, men han lyssnade väldigt bra. Men när han fick på sig det vanliga bettet var han som sagt mycket bättre. Vi hoppade några lägre språng på en oxer och ett räcke. Kan ju säga att mina hjärnspöken satte stopp för oss några gånger och då går allt åt skogen.. Men tillslut kom vi över med några hyffsade språng och då avslutade vi. Jag och Brent har som sagt inte hoppat tillsammans på 3 månader. 
 
Efter att jag travat av Brent i en lägre form hoppade jag upp på Ådi istället. Hoppade några språng på honom med och de första sprången var superbra! Sedan blev han lite loj och började med annat, men de första sprången kröp han inte nära och var väldigt duktig.
 
film från dagens mindre lyckade hoppning..
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0