Svar på kommentarer

Sofia Om:
Va inte han skadad?? Eller vad har jag missat?:O
 
Svar: Brent var skadad men är frisk nu. Han har under det senaste cirka 2 månaderna varit under igångsättning enligt ett schema vi fått från veterinären. Jag skulle aldrig startat honom i strömstad om han inte varit frisk eller om veterinärerna inte hade gett klartecken..
 
 
Ida Om:
Varför åka och tävla om hästen inte varit helt bra och man inte har tränat? är det rätt mot hästen? inte hopptränat ordentligt men ska ändå tävla.. ?
 
Svar: Brent fick klartecken om att han var frisk för ca 2 månader sedan, dock har vi haft ett igångsättningsschema för att han inte ska få tillbaka samma skada igen. Så frisk har han varit ganska länge men vi har haft ett schema som vi följt med varierande träning just för att han skulle träna upp sin föredetta skada. Jag och Brent har tränat själva och jag kan inte direkt påstå att vi är direkt okunniga, vi har ju tävlat förut? Dessutom åkte vi till strömstad utan förväntningar, det kunde gå hur som helst och det var inget som störde oss. Det var hans fjärde utomhus tävling någonsin, vi åkte bara dit för att få rutin inte på blodigt allvar? Och anledningen till att Brent stannade var på grund utav att han var tittig på ett hindret precis som många andra hästar, inget mer med det lixom?. Men han var gudomligt fin på framhoppningen. Och det här med att träna för tränare, jag och Brent kommer framöver  i stor del få lita på på min och mammas kunskap.. Jag kommer inte hinna träna regelbundet för någon tränare pågrund utav att jag inte vet hur jag kommer jobba  framtiden. 
 
Blev ett ganska rörigt svar på denna kommentar men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag var själv på räkan och såg med egna ögon hur fint han hoppade på framhoppningen :)

2013-07-29 | 13:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0