Låt mig presentera...

- Särkens Celine!
Celine, eller Celly som hon också kallas, är ett sto som faktiskt fyller 5 år idag! Hon är en svart D-ponny med bläs och vita halvstrumpor på varje ben. En mycket fin ponny, men som inte gjort så mycket i sitt liv. Hon är inriden och inhoppad, aldrig hoppat clearround eller tävlat.
 
Ägaren till denna skönhet heter Sandra och går i klassen under mig på skolan. Hon frågade mig om jag var sugen på att ta hem Celly och börja tävla henne nu när Obelix skulle säljas. Så vi pratade igenom saken och skrev kontrakt redan dagen efter hon hade frågat mig. Jag hade då inte ridit eller sett ponnyn på över ett halvt år, så för mig var det en riktig chansning. Sandra hade Celly på skolan förra terminen och jag red henne en gång under hösten och hoppade upp mot 90-1m. Kommer inte ihåg ridpasset så väl då det var såpass längesedan, men jag hade/har ju inget att förlora precis.
 
Så vi åkte upp till Trollhättan igår och hämtade hem denna lilla tjockis som haft det riktigt gott ett tag. Men hon är igång, så jag ska rida henne som vanligt nu och rida in mig på henne. Tycker redan om henne väldigt mycket, för hon är väldigt personlig från marken och rör sig trevligt med ryttare på ryggen. Hoppa kan hon också, så jag tror verkligen på denna ponnyn!
Något specifikt mål har vi inte satt upp ännu jag och Sandra. Vi får se hur jag och Celly fungerar nu, och hennes kondition och muskler ska byggas upp först. Sedan om ett par veckor ska hon ut på clearround och resten tar vi därefter :) 
Kommentarer
Postat av: Emma-Nellie

Superkul! :D <3 Lycka till!

2013-06-16 | 22:59:19
URL: http://emmiewee.blogg.se
Postat av: Ida

Åh, vad fin!
Det finns en ridskolehäst på ridskolan där jag rider i Östersund (som heter ÖFRK) som heter Särkens Louise :) Jag tycker att dom är lika, båda är ju svarta x)

2013-08-07 | 13:08:09
URL: http://idaawengelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0