Min dag - 24 juni

Godkväll bloggen! Känns inte som om att jag gjort så mycket idag, men ändå har jag inte hunnit sätta mig vid datorn.

Började dagen med att vakna runt nio-tiden men orkade inte lämna sängen förrän 45min senare. Släppte sedan ut hästarna med mamma och tog mig sedan en promenad. Strax efter ett åkte jag och mamma in till Uddevalla och beställde en ny säng till mig. Äntligen säger jag bara nu slipper jag och min kille knö i en 90 säng, även om det är mysigt ;) Var även på ett möte innan vi begav oss hem.

Väl hemma fick vi hjälpa pappa och släppa in några kossor. Sedan fick vi slänga i oss mackor och tog in hästarna väldigt snabbt. Vid halv sex var vi hos hovslagarn som fixade till Ådis skor på 10min. Efter det åkte vi vidare till våra kompisar och red i ridhuset.

Ådi har knappt varit i något ridhus förut, men det var inga problem alls förutom ett hörn med alla hinder som var livsfarligt i början.. Att det var en annan häst i ridhuset var inte heller några problem. Ådi var väldigt pigg och frammåt , hans bjudning har blivit mycket bättre men mycket beror nog på att han fått mer styrka och bättre kondis också. Red runt ett tag med lite tempoväxlingar och volter, hoppade även ett litet sockerbitshinder några gånger. Han var fin, men i mitten/slutet blev han väldigt jobbig i handen. Han bet tag i bettet och bara sprang några gånger och så gör han ibland när han tycker det blir jobbigt. Men tillslut släppte det med och la vi av.

Jag red även våra kompisars "nya" treåriga c-ponny en snabbis. Den har tidigare varit svår och hoppa upp på då han är ganska försiktig för nya personer. Men han reagerade inte alls på mig, varken när jag hälsade eller hoppade upp. Så vi alla blev lite smått förvånade. Red sedan runt i både trav och galopp utan några problem. Han stack första gången jag fattade galopp men tror jag kan ha kommit i obalans för sadeln passade inte mig riktigt. Men vi gjorde om det och han var superduktig.

 
Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan! Bra blogg :D Har en fråga.. Ni har ju inte vanliga smileys på inläggen, utan ni har gula runda smileys eller vad man ska säga. hur har ni fått dom? :) Tacksam för svar!

2013-06-27 | 15:39:09
Postat av: Jenny

Kan du berätta om dendär krashen runt juni 2012? Kollade i arkivet & hittade inget :/

2013-07-05 | 19:16:20
URL: http://jenny.weride.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0